Dag 2 Phoenix naar Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu Dag 2 Phoenix naar Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu

Dag 2 Phoenix naar Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 Juli 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Dinsdag 12 juli 2016 dag 2
Je moet het een keer meemaken: Amerikaans ontbijt, aardappeltjes, ei met kaas, wafels, donuts, enz. veel koffie en orange jus.
Prima op tijd vertrokken naar Walmart en Bass pro voor inkopen op camping gebied, met in ons achterhoofd het allemaal te moeten achterlaten! Anneke heeft zich getooid met een zonnebril met ondoorzichtige spiegelende blauwe glazen en een grote hoed tegen de extreme hitte van 42 graden.
Bass pro blijft verbazen, op de gevel van de ingang staat het volgende vermeld: Welcome fisherman, hunters and other liars.
Goed, we hebben nu alles voor onze tochten in de komende vier weken.
Zoals eerder verteld kunnen we The White Rim Trail niet doen omdat we geen 4wd hebben. Voor enkele onder ons is dit een opluchting! We zullen onze route moeten aanpassen, maar er ook deze alternatieve route is prachtig te noemen: komen we op terug.
We rijden nu heel comfortabel in een "GMC terrain" richting de Grand Canyon, via Sedona. Maurice en Jo zitten in een Jeep Compass. Het typische cowboystadje Tusayan ligt op deze route, hier gaan we onze eerste USAsteak eten. Tot zo.
Nou, de steak was geweldig.
Kort daarna, want je bord wordt direct weggehaald, hebben we onze tent opgezet op Mather Campground Grand Canyon USA. Uitzonderlijk ruime mooie plek, met eigen Elks. Maar om 20.30 uur is het donker. Morgen vroeg op!