Dag 8 Green River naar Escalante - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu Dag 8 Green River naar Escalante - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu

Dag 8 Green River naar Escalante

Blijf op de hoogte en volg Bert

19 Juli 2016 | Verenigde Staten, Escalante

Vandaag een lastige beslissing moeten maken. Het weer voorziet in neerslag voor de komende dagen. We zien daarom af van de Cathedral Valley loop. Het is nu weliswaar droog en 82 Fahrenheit maar onbetrouwbaar. We kijken bij de afslag naar Notom Road en Burr trail of we het aandurven deze route te nemen. Het moet dan voor de komende uren wel droogblijven. We gaan het zien.
Vanmorgen ontbeten in Super 8 te Green River. Het bleek een "zoet" ontbijt deze keer, geen bacon of eggs maar waffels met syrup en jam. Als we het over eten hebben dan moet ik je het volgende vertellen. Gisteravond gegeten in het restaurant Tamarisk. Dit restaurant wordt door Tripadvisor met stip aangeprezen. De ribs St Louis Style ware amazing. Bijpassende drankjes als Root Beer en Caste Creek merlot wine maakte het tot een feestje. We hebben ontzettend gelachen om Maurice die het met een paar elderly ladies aanpapte. Van onze host (bediening) kregen we het advies om hem aan de leash te houden. Volgens Joline heeft ie een enkelband. We lagen onder de tafel.
Van Thomas kregen we in het hotel onderricht in het kaartspel Metropolis. Jullie mogen raden wie er won.
Timelaps: we rijden nu over een volstrekte kaarsrechte weg naar Hanksville, Thomas rijdt, Anneke kijkt naar buiten en ik houd jullie bezig.
Goblin Valley State Park doemt op aan de rechterkant en we draaien daar naartoe.
Gobelin Valley staat bekend als een gebied met honderden hoodoos waar je vrij doorheen mag lopen. De hoodoos zijn kolommen van klei van een paar meter hoog waarop op stuk zandsteen, bizar gevormd, waarin vaak een gezicht van een mens te herkennen is. Hierdoor lijken ze op kabouters/dwergen vandaar de naam Goblins.
Vorig jaar hebben een paar onverlaten enkele Goblins beschadigd door de kleitop er af te duwen. De nullen hebben dit gefilmd en op You tube gezet. Aan de hand van dit filmpje zijn ze getraceerd, opgepakt en beboet.
Timelaps: we hebben de Notom Bullfrog trail en de Burr trail switchbacks achter ons gelaten en rijden nu de Burr Trail tot Escalante. Vanuit Escalante kunnen we de diverse doelen bereiken. Maurice rijdt 40 mls/Ph over een Washboarded Road: hoe harder je rijdt, hoe minder last je er van hebt.
Morgen naar Zebra Canyon

• 19 Juli 2016 - 13:25

Annelies:

Tja, die Maurice,.... Wond op 4/5jarige leeftijd zijn juf al om de vinger met giebelegeintjes,

• 19 Juli 2016 - 17:47

Jan & Marja:

Donkere wolken boven Goblin Valley. Je hebt je lesje geleerd. Wijs besluit!

• 21 Juli 2016 - 22:12

Annemiek:

Toch een beetje angsthazerig hoor! Vergeet je niet af en toe naar buiten te kijken?