Dag 10 Thomas jarig en Calf Creek Canyon - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu Dag 10 Thomas jarig en Calf Creek Canyon - Reisverslag uit Escalante, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu

Dag 10 Thomas jarig en Calf Creek Canyon

Blijf op de hoogte en volg Bert

21 Juli 2016 | Verenigde Staten, Escalante

Woensdag 20 juli 2016 dag 10.
Happy birthday to you Thomas!
Deze heuglijke dag staat in het teken van de Calf Creek trail, via de Burr trail, en de Scenic Byway 12 naar Torrey.
De eerste is een hike van ca 10 km naar een waterval, de tweede is een asfaltroute.
De Lower Calfcreek is een hike naar een bijzondere beloning: zwemmen bij een 126 feet hoge waterval. De wandeling er naar toe wordt als gemiddeld inspannend beschreven wegens het lopen door los zand. Omdat het gisteren verschrikkelijk gehoosd heeft, hadden we een stevige ondergrond en verliep de wandeling voorspoedig. Aangekomen bij de waterval moest er "iemand" het koude water in als ware het een neurotische, dwangmatige aquatische afwijking. Het was overigens een heerlijke verkoeling tegen de prachtige, gekleurde achtergrond van de waterval. De kids maakten vervolgens allerlei handstanden tegen de achtergrond van de waterval. De buitelingen, die we in Nederland overigens zo gewoon zijn te doen, verrukte de reeds aanwezige hikers. Joline op haar handen, volledig in balans met de benen zijwaarts gericht. Maurice stond een aantal keren op zijn kop alsof het een lieve lust was en Thomas nam Joline op zijn brede en sterke rug met zijn beide handen zijwaarts gericht. Omdat Joline op dezelfde wijze haar handen uitstrekte, leken beide jongelui met deze pose op een grote vogel. De Pater Familias beeindigde de voorstelling met een aantal arabieren achter elkaar. Onder luid applaus verlieten de buitelende acrobaten het strandje met de waterval op de achtergrond en liepen vervolgens de hike terug naar het beginpunt. We hebben ons in de Calf Creek Canyon heerlijk vermeit.
Onze laatste inspannende rit voor vandaag loopt over de Boulder Mountain (Dixie Forrest) met prachtige vergezichten op 3300 meter hoogte richting Torrey. Deze weg loopt door een "open range" dus oppassen voor de cows.
Vanavond gaan we Thomas' verjaardag feestelijk afsluiten met een diner bij de "Outfitters".
Morgen weer vroeg op voor de Wolverine Trail.

  • 21 Juli 2016 - 11:55

    Annemiek Tubbing:

    Ha Bert en Anneke en kinderen,
    Sorry! ik reageer nu pas, omdat ik dacht dat ik een bericht zou krijgen bij het eerste verslag, maar dus niet. Ik had mij wel opgegeven. Kennelijk iets mis gegaan. Dat geldt niet alleen voor mij, maar ook voor Charlotte, die mij gisteren erop attendeerde dat er wel verslagen op de website staan. Ik loop dus verschrikkelijk achter, maar ik zal proberen het de komende dagen in te halen. 'Den Haag' houdt mij aardig bezig. Hier inmiddels ook prachtig weer.
    Nav bovenstaand bericht: Thomas: van harte gefeliciteerd! En als ik het verslag moet geloven zijn jullie een acrobatenfamilie. Dat ga ik later natuurlijk wel even checken. Veel plezier verder! Groeten Annemiek

  • 21 Juli 2016 - 13:40

    Annelies:

    Lieve allemaal, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Thomas, vooral Thomas zelf natuurlijk! Nou, acrobaten, we verwachten in de WB laan nu natuurlijk ook een optreden van jullie!!
    Het programma van deze dag zag er weer mooi en heftig uit! Geniet allemaal!!
    Met Roos en Tom alles goed in deze hitte! Liefs.

  • 21 Juli 2016 - 22:33

    Annemiek:

    Ha daar ben ik weer. Wat een feest van herkenning! Veel bekende plekken, maar niet alles, dus toch een keer terug in camper met 4wd. Kennelijk is het programma aangepast, maar ik ga er wel vanuit dat de Angels Landing wordt beklommen. Ik ben er door jou op gepusht, Bert, dus nu ben jij aan de beurt. Geen geintjes en niet de jonge mannen foto's vanaf de top laten nemen! Nog geen video's gevonden. Teveel werk? Komt later wel. Nog heel veel plezier met zijn allen. Groeten Annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Escalante

Bert

Actief sinds 18 Juni 2016
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 9672

Voorgaande reizen:

11 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

USA 2016

Landen bezocht: