Dag 18 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu Dag 18 Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu

Dag 18 Las Vegas

Blijf op de hoogte en volg Bert

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Donderdag 28 juli 2016 dag 18
Over 139 km rechtsaf naar Moapa Valley. Moapa Valley langs (Mesquite/Little Finland, weet je nog wel Marja en Jan?) Valley of Fire naar Las Vegas Circus Circus 120 km. Dit is voorlopig ons tijdverdrijf. Het is nu 11.00 uur en 100 fahrenheit oftewel 38 Celsius, dit is de harde realiteit buiten de auto! Dus blijven we de komende 3 uur maar "binnen". MoJo rijden rustig achter ons. We genieten van het uitzicht dat dit afwisselende landschap ons biedt. Van vriendelijke groene valleys tot ruige canyons waar de Freeway nr 15 richting LV doorheen snijdt. Prachtig!
Vannacht door een bloedhete nacht geploetert waarbij een vervelende consequentie van het vele water dat je drinkt is, dat je er 's nachts vaak uit moet. Om naar de sterren te kijken? Vannacht heeft Thomas overigens een vallend object gezien dat in oplichtende stukken uiteen viel, zoals de shuttle Discovery ooit deed. Wellicht is er op het nieuws hierover iets gemeld. We wachten het af.
Ha, we tot nu toe hebben samen al zo'n 300 liter water gedronken, 6 kilo bacon, 15 kilo aan steaks gegeten en redelijk wat bier en een 5tal zogenaamde Black Boxen gedronken.
Estimated time of arrival Circus Circus 14.00 uur. Sorry 13.00 uur local time. Daarna al shoppend Spijkerbroeken kopen bij de Premium Outlet Drive.
Update: rijden door Moapa Valley: 118 fahrenheit 47,78 Celsius!
Staan op het punt om Las Vegas binnen te rijden: spannend!
Timelaps: er is intussen veel gebeurt: ingecheckt, diner genoten met drie waardecoupons voor 6 steaks en drie flessen wijn. Daarna een eind de strip afgelopen naar The Venetian. Als gevolg van vrije levensopvattingen in Las Vegas merkt je een verandering in het gedrag van de groep, vrijer en gedurfder?
The Venetian, en wellicht ook andere peperdure hotels, bouwkosten >2 miljard dollar (o.a. Trump) zijn een must see!
Dit slaat werkelijk alles.
Na een ongemerkt lange wandeling vallen na terugkomst in het hotel direct in slaap, na weer een fanastische dag. Later hoorden we dat Thomas die avond had gewonnen bij de slotmachines........

• 30 Juli 2016 - 20:38

Annemiek:

Leuk verhaal weer. Ik krijg het warm van. Salades eten is wellicht verstandiger dan al dat vlees (en nog duurzamer ook). Ik heb Las Vegas alleen op gepaste afstand gezien. Heeft Thomas de vakantie terugverdiend? Groeten Annemiek