Dag 19 Grand Canyon West - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu Dag 19 Grand Canyon West - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu

Dag 19 Grand Canyon West

Blijf op de hoogte en volg Bert

30 Juli 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vrijdag 29 juli 2016 dag 19
Opstaan blijft een probleem, zeker als dit plaatsvindt om 05.45 uur. Dit vroege tijdstip is een vereiste want we hebben een check in om 10.30 voor een heli-vlucht naar de bodem van de grand-canyon.
Zijn zojuist ingechecked en wachten....
Mo is niet helemaal 100%, een beetje misselijk. Mogelijk door het vroege opstaan, ontbijt bij McDonnalds en een lange rit door de woestijn, bijna 200 km van LV. Gaat guelukkig weer wat beter.
Hein: helicopters zijn geweldige machines om in te vliegen, en zoo veilig, je waant je in een schommelstoel, zo kicken. Het was een prachtige ride naar de bodem van de GC en de Colorado. De piloot gaf op mijn vraag hoe oud de onderste laag van de GC was: at least 15 jaar en vertelde vervolgens sterke verhalen over zijn vrouw en familie. Na 20 minuten op de bodem van de GC vlogen we weer terug naar het platform boven de GC. Een geweldige ervaring: een aanrader Hein!
Na een shotgun wedding at the Hualapai Ranch en kijken door glazen vloer van de Skywalk rijden we nu 190 km ferug naar LV via de Hooverdam en Machine gun shooting. Eens kijken wat dat kost. In ieder geval ben je met het schieten met een machine gun zo klaar! Machine gun schieten kost 199 dollar dus waren we zo klaar.
Via de Hooverdam rijden we terug naar het hotel, waar een koud biertje op mij wacht!
Het was weer een geslaagde dag.
Annelies: bedankt voor de update over de poezen, hier geen enkele kat gezien, waarschijnlijk te heet haha. En wat fijn dat je dat toch iedere keer weer doet! Super! Bedankt voor de vele reacties!

• 30 Juli 2016 - 20:46

Annemiek:

Knap dat Mo dat gered heeft. Ooit ook een keer zo'n helivlucht gemaakt, maar ik werd er toch wel misselijk van. Je hebt niets voor je en je kijkt recht naar beneden en die snelle zwenkingen maken de maag ook enigzins instabiel. Maar het zal een geweldige ervaring zijn en een stuk minder vermoeiend dan lopen. Komt de volgende keer dan wel Bert ;-)