Dag 16 - Reisverslag uit Zion Lodge, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Zion Lodge, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg Bert

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Zion Lodge

Dinsdag 26 juli 2016 dag 16
Ontbijt bij Subway Page aan de overkant van Chief Tsoosie. Bij deze Subway werken weirdos, niet te verstaan en onaardig: ochtendhumeur? Tripadvise: do not visit!
REGISTER!!! Dit roept de manager naar de twee ongeinteresseerde puberwerknemers. Wat een giller.
Yes, we hebben de Lower- en de Upper Antelope gedaan. Was wel zwaar, maar te doen, wel erg druk. Ieder jaar 15% meer bezoekers, in de zomer wel te verstaan.
We hebben erg gelachen met de gidsin of gidsesse (Brittany Tso) van de Lower. Zij wist veel van de Antelope Canyon, maar veel minder van de canyons die wij hebben bezocht. Wist ook van Aron Ralston, maar niet dattie gered was door een Dutchman. Hele leuke gids.
Hebben even stilgestaan bij de plaquette voor de 15 toeristen die in 1997 zijn verdronken in de Lower door een Flashflood. Beide canyons zijn drie jaar gesloten geweest omdat niemand er meer zin in had om excusies te organiseren.
Je zult het niet willen geloven maar het is 106 fahrenheit (41 Celsius) om 16.25 uur. Om deze tijd rijden we terug naar Kanab, en vervolgens naar Zion Watchman Campground waar, zo hoor ik net, geen douches zijn. We hebben er wel drie campsites. Dat moet de pijn wel verzachten. Uiteindelijk hebben we 1 campsite vergeven, beetje overdreven.
Zo af en toe kunnen we in de hotels naar de tv kijken. Er wordt echt heel veel aandacht geschonken aan de verkiezingen voor het presidentsschap, veel meer dan bij ons voor welke verkiezing dan ook. Er is ook veel aandacht voor incidenten waarbij de politie aan te pas moet komen, zoals domestic violence en accidents 'caused by the extreme heat'. Een jongen van 12 heeft een hike bij mount Carmel niet overleefd en meerdere hikers zijn gerescued. Verder wordt op de tv aandacht geschonken aan de aanslagen zoals in Munchen en Japan. Niet echt opwekkende info.
De komende dagen zijn we weer van het internet verstoken omdat we kamperen. Wellicht pakken de de internetdraad weer op in ... Las Vegas.
Zion is prachtig!!!!!!
Sommigen onder ons beginnen sporen van vermoeidheid te vertonen: "ze" beginnen een beetje te craqueleren!

• 27 Juli 2016 - 10:07

Leen De Bles:

Nog steeds mooi mooi mooi

• 27 Juli 2016 - 10:30

Mieke De Bles-Steensma:

Zojuist de verslagen vanaf 21 juli gelezen. Wat een enorme kennis van de omgeving en historie hebben jullie. Prachtig om te lezen wat jullie allemaal zien. Thanks

• 27 Juli 2016 - 11:13

Wil Bregonje:

Bij die "ze" hoort Bert vast niet bij!!!
    Ik weet inderdaad hoe dat gaat met die verkiezingen zelfs als er geen verkiezingen zijn, de hele dag die tv aan met al die bobo's.
    Hier gaat alles zijn gangetje. Weer is niet stabiel dus weinig gevaren daarbij had ik een kuurtje dus niet in de zon.
    Het begint al op te schieten voor jullie waarschijnlijk ook nog een paar dagen uitrusten.
    Heb alle verslagen bewaard en we gaan ze op ons gemak nog eens doornemen.
    Doen jullie rustig aan in Las Vegas. Geniet er nog even van.
    Volgend jaar weer??
    Tot gauw H en W

• 27 Juli 2016 - 16:03

Annelies:

Allemaal weer mooi,mooi,mooi!!
    Enne....wie zijn die vermoeide watjes????? Kan me er niets bij voorstellen....