Dag 17 Zion National Park - Reisverslag uit Zion Lodge, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu Dag 17 Zion National Park - Reisverslag uit Zion Lodge, Verenigde Staten van Bert Bles - WaarBenJij.nu

Dag 17 Zion National Park

Blijf op de hoogte en volg Bert

28 Juli 2016 | Verenigde Staten, Zion Lodge

Woensdag 27 juli 2016 dag 17
Jij en ik hebben vaak met harde cijfers te maken zoals je OZB-belastingaanslag, een boete van 480 Euro wegens te hard rijden of je eigen inkomen. Deze harde cijfers zijn echter niet zo "hard" als 110 fahrenheit of 43 celsius. Dit zijn getallen waar wij mee te maken hebben. Zij gaan niet weg als een belastinaanslag of boete die namelijk qua voelbaarheid van korte duur zijn: zo van "oh je wat hoog", en vergeten ben je ze. Deze celsiuswaarden zijn echter de hele dag voelbaar en je kunt, wat je ook probeert, er niet omheen. Zelfs het aanleggen van een kampvuur bij 38 celsius is ondenkbaar. We laten met smart in ons hart 20 kuub hout achter voor een ander (sorry WJ).
Vanwege deze extreme hitte vonden de experts onder ons het niet verantwoord om whatsoever een strenuous hike te maken en hebben democratisch gekozen voor de koele Narrows.
De Narrows is een populaire hike van Zion die behoort tot de top drie van het National Park Zion. Het is een hike die hoofdzakelijk door de koele rivier de Virgin loopt. Stroomopwaarts heen en stroomafwaarts terug. Nou dat hebben we geweten. Het leek de Kalverstraat wel. Heb je wel een gepobeerd om met z'n tweeen onder je douche te staan?, dat was dringen niet? Probeer hetzelfe eens met 100 personen, dan krijg je een indruk hoe de hike door de populaire Narrows vandaag was. Maar we hebben het toch voor elkaar gekregen om 2 uur up en 2 uur down te hiken.
MoJo, Thomas, Anneke en uw PF vonden het heerlijk om met speciaal gehuurde schoenen en een speciaal gehuurde waaibomenstok als hikingpole te hiken door deze met flashfloods getergde rivier. Tijdens de rit van 45 minuten met de gratis shuttlebus naar het beginpunt van de Narrows werd via de pa omgeroepen dat flashfloods kills en joe had to take care en take joer own resposibilitie. Thank you very much.
Om 17.00 uur waren we terug bij het Visitor Centre, waar de shuttle bussen vertrekken. Dit is een belangrijke plek, waarom? Omdat zich op 50 meter afstand een Ierse pub bevindt met de lekkerste bieren, koel getapt. Dit maakt deze Hete dag weer goed.
Morgen naar Las Vegas, nog heter maar met Airco's all over the place.
Annelies: hoe gaat het met jou en de poezen?

• 28 Juli 2016 - 21:41

Leen De Bles:

Jeetje jongens wat een ontberingen,joh zonde van die 20 kub kan dat niet mee met het vliegtuig?
    Morgen alles vergokken of rijk terug?

Gr Leen

• 28 Juli 2016 - 22:23

Annemiek:

Toch ook mooi the Narrows? Tsja, druk in het hoogseizoen. Het is niet anders, maar lekker koele pootjes dus. Nog daargelaten het enorme GELUK dat je niet Angels Landing op hoeft. Ik wed dat het ook met deze warmte nog druk was op de top. Succes met gokken en we zien de traktatie bij thuiskomst wel tegemoet!

• 28 Juli 2016 - 22:26

Annemiek:

P.s. Nog geen foto's van the Narrows?

• 29 Juli 2016 - 04:11

Bert:

Aan allemaal, veel die vele reacties, geeft heel veel steun. We hebben echter niet altijd de beschikking over een snel Internet.
    Hoi Leen, die 20 kuub betreft een dichterlijke vrijheid. Hoi Annemiek, er zijn voorlopig nog een foto' van de Narrows up te loaden, ze zijn er wel maar niet direct beschikbaar. En, die traktatie staat vast; een Angels Landing Steak from the "Grill at Berts Place".
    Groetjes aan allemaal
    Ps: Annelies: gaat het met de poezen?

• 29 Juli 2016 - 13:55

Hein:

Zwartwitte kat houdt zich niet helemaal aan de afspraken. Spendeert veel tijd op en onder mijn auto wachtend op de baasjes. Praten heeft geen zin. Doet gewoon haar/zijn eigen ding. Worden wel heel goed verzorgd door À.

Bij de ingang/uitgang van Zion NP zitten een aantal lokale berggeiten. Zeer de moeite waard.

Veel plezier in Vegas.

• 29 Juli 2016 - 15:11

Annelies:

Wat een hitte tijdens die prachtige wandeling (Hike) door de rivier! Maar wel een heerlijk vooruitzicht: ijskoud bier in de pub, welverdiend!
    Het gaat goed met de poezen, Roos is een eigenwijze sodemieter, maar wel heel lief!
    Tom is ook heel aanhankelijk en lief. Zit op mijn bevel regelmatig op en onder de auto van Hein, maar Hein vindt dat gelukkig heel grappig!
    Heb tijdens de warme dagen een kom water buiten gezet, waar ze goed gebruik van hebben gemaakt.
    Haha, als ik mijn deur uitga, heb ik 3 poezen (ik verzorg Pino ook) rondom me, grappig.
    Dus,lieve Blesjes, het gaat goed met hen! Xx

• 29 Juli 2016 - 15:23

Annelies:

Ik vergeet nog jullie veel plezier te wensen in Las Vegas!
    Weer heeeel wat anders! Wij vonden het oude gedeelte van Las Vegas erg leuk met o.a.al die neonreclames, terug in de jaren 70.. Dus, als jullie niet weten wat je wil gaan doen......
    (Daar kan ik me nou niets bij voorstellen, haha!) lieve groetjes!

• 29 Juli 2016 - 16:51

Aly Biemold:

Verstandige keuze! Die hike in de hitte zou niet verantwoord zijn geweest! Ben benieuwd naar jullie verhalen (over de winsten als resultaat van het gokken!). Laat maar weer horen wat jullie beleefd hebben (en hoe heet het in Las Vegas was)!
    Groetjes,
    Aly